نتیجه گیری رایتینگ آیلتس

 
نتیجه‌گیری رایتینگ آیلتس یکی از بخش‌های مهم رایتینگ و نشان‌دهنده‌ی میزان تسلط شما بر موضوع پاراگراف نتیجه گیری و روش درست استدلال شما است. این پاراگراف همانند اولین پاراگراف نتیجه گیری آیلتس که پاراگراف معرفی است باید کوتاه و روشن باشد

نتیجه گیری رایتینگ آیلتس

نتیجه‌گیری رایتینگ آیلتس یکی از بخش‌های مهم رایتینگ و نشان‌دهنده‌ی میزان تسلط شما بر موضوع پاراگراف نتیجه گیری و روش درست استدلال شما است. این پاراگراف همانند اولین پاراگراف نتیجه گیری آیلتس که پاراگراف معرفی است باید کوتاه و روشن باشد. نوشتن نتیجه‌گیری رایتینگ به این معناست که شما باید به نوشتن مطلبی بپردازید که در هنگام شروع نوشتن، آن را نمی‌دانستید و در پایان استدلال‌های خود به این نتیجه رسیده‌اید. همچنین شما می‌توانید در این قسمت نظر خود را بیان کنید. البته شما در ابتدای نتیجه گیری رایتینگ آیلتس نیز می‌توانید این کار را انجام دهید. این کار باعث می‌شود که نظر شما درباره‌ی موضوع مورد نظر، در حین خواندن، برای خواننده روشن‌تر شود. اما دقت داشته باشید که اگر درباره‌ی یک موضوع بحث‌برانگیز می‌نویسید، هر دو جنبه‌های مثبت و منفی موضوع را در نظر داشته باشید.

نظر خود را به صورت واضح و روشن بیان کنید و سعی کنید که آن را در یک جمله بیان کنید. در این صورت رایتینگ آیلتس شما دارای یک پایان خوب خواهد بود و نظر شما نیز به صورت مختصر و فشرده بیان خواهد شد. این کار قطعاً به کسب نمره‌ی آیلتس بالا کمک خواهد کرد.

یک پیش‌بینی یا پیشنهاد کوتاه نیز در نتیجه‌گیری رایتینگ آیلتس خود بگنجانید. به طور مثال در رابطه با موضوع رایتینگ «مشکلات گرمایش زمین» می‌توان نوشت: « پیش‌بینی می‌شود که مشکل گرمایش جهانی زمین همچنان در آینده ادامه خواهد داشت، مگراین‌که دولت‌ها برای حل این معضل چاره‌ای بیندیشند».

به درست بودن نتیجه‌گیری رایتینگ آیلتس از نظر دستوری و تنوع ساختارهای گرامری و کلماتی که استفاده می‌کنید توجه کنید. این نکات نیز به کسب نمره‌ی هفت آیلتس کمک زیادی خواهد کرد.

مواردی که نباید در نتیجه‌گیری رایتینگ آیلتس خود بگنجانید:

  • استدلال‌ها و نظرات جدید: اگر در قسمت نتیجه‌گیری رایتینگ آیلتس استدلال جدیدی به ذهن شما خطور کرد، از نوشتن آن صرف نظر کنید. شما باید ذهن و فکر خود را کنترل کرده و تمرکز خود را از دست ندهید. این موضوع در خوب نوشتن یک نتیجه‌گیری رایتینگ آیلتس بسیار موثر است.
  • تکرار: از تکرار کردن مطالبی که نوشته‌اید خودداری کنید. قطعاً تنوع کلماتی که می‌دانید به شما کمک می‌کند که از تکرار بپرهیزید. اما توجه داشته باشید که گاهی استفاده از کلمات مترادف می‌تواند نتیجه‌گیری را پیچیده و گیج‌کننده کند. پس در انتخاب این کلمات دقت کنید.
  • نوشتن جزییات نتیجه گیری رایتینگ آیلتس: در بخش نتیجه‌گیری رایتینگ آیلتس نیازی به جزییات نیست. شما در پاراگراف‌های قبلی به جزییات اشاره کرده‌اید. در این بخش تنها نکات اصلی را بیان می‌کنید. نوشتن دو یا سه جمله در این بخش کافی است.
  • منبع : aryamcollege
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید